Saturday, February 20, 2010

Jeremiah Owyang: Web Strategy: How To Evolve Your Irrelevant Corporate Website


Web Strategist Jeremiah Owyang published the article Web Strategy: How To Evolve Your Irrelevant Corporate Website in his blog Web Strategy three years ago with great foresight. Today as the online community has proven to be the epicenter for online conversations and interactions, more and more web technologies and companies that provide these services, like KickApps, have emerged to help companies revolutionize their website to be more community-friendly and "relevant" to their customers.

POM Wonderful is one of the pioneers in transforming their company website from a static information center to a dynamic “pomegranate-lover” community. Another great examples is Dell's IdeaStorm project: customer ideas to improve products prompted endless inspiration to Dell's product development teams, which would in turn help them better meet the needs of their customers. After all, who else could be a better person to turn to for advice on better serving your customers than the consumers themselves. They congregate and speak up ardently about your products in these online communities. No matter if these opinions are positive or negative ones, they are all valuable ones for the company to listen to. This kind of listening was once done by small and expensive focus groups, but social tools and online communities have largely reduced the transaction costs and afforded companies many more channels to listen to invaluable opinions from much larger and passionate groups in a real-time setting.

Also, letting these conversations happen at “home” is better than letting it happen elsewhere, because by providing a place for consumers to voice their opinions on your own website, not only does that generate valuable customers insight for you, but also shows your real respect and care for your consumers.These actions invite them to truly be owner for your brand and build the brand with you.

Since social network sites started to take off in China 3 years ago, they have undergone exponential growth and their traction among Chinese netizens has subsequently made these sites the new battlegrounds for Chinese companies to connect with customers. Now, these companies are just one step away from bringing these users and conversations back to their company websites by incorporating social media functions on these sites. I have translated Jeremiah Owyang's prescient article into Chinese, hopefully helping it reach more people that would find it of great value. Thank you Jeremiah Owyang.


网络营销策略:如何进化你不相关的企业网站
Jeremiah Owyang

传统的网络营销策略需要进化,此篇博文旨在激发下一代的网络营销策略

企业网站是什么?

它是他们用来让你在每一个广告后了解更多关于那个公司或企业的信息的,你知道的,任何公司.com。

但是我们已经厌倦了这种企业网站以及上面所有的积极正面的市场营销宣传语,一大堆刻画着看上去很机灵的男人们或者少数族裔的女人们围坐在电脑旁盛赞你的产品的照片,这种正面的公关宣传稿,这种快乐的消费者感言,这一大排的公司老总照片,这些你的企业捐助的救灾款项信息,这种一边倒的信息在你的企业网站上没有止境。

即使你企业网站的流量可能会增加,这也并不能显示你的企业网站是如何被消费者们使用的。网络分析师们并不会告诉你人们为什么会去你的网站,而且这个原因有可能并不符合你想要他们去你网站的初衷。

【企业网站是一系列夸大事实,人为品牌营销,以及偏向企业利益的不具备公信力的信息的收集。由此导致了,人们往往在网络上别的地方做出他们觉得更可信的决定】

为什么你的企业网站是不相关的呢?

网络市场营销理念已经改变的,它不再只存在于两个网络领域

很多网络市场营销者都有这种印象,那就是网络营销之战只在谷歌(Google)搜索引擎以及 企业的网站里上演。但是在现实生活中,网络市场营销已经散布到许多别的对话产生的领 域:社交网站,评分网站,网络聊天室,甚至博客中。就这个话题,我撰写了一篇独立的博 文进行探讨:为什么网络市场营销不只发生在两个网络领域中。

决定在人们去到你的企业网站之前就已经做出

昨天,在和一个大学生吃午餐的时候,她告诉我她的同伴们通常通过消费者评分网站或他们的同伴来获取信息帮助他们做出产品购买决定。他们会使用网络聊天工具,Facebook(以及别的网络社交网站),但是很少直接打入企业官方网站的地址去搜寻信息。如果这个情况属实的话,那个我们可以推断这些潜在消费者的决定在他们在来企业官方网站获取关于产品的事实型的信息之前就已经做出了。

事实型的信息

从法律上来讲,企业需要发布关于产品的细节的信息,这是消费者们使用企业网站的一个重要的原因。但是在我随后和这个Y时代(通常指美国的80或90后,指成长伴随着新的通讯科技使用的一代人)的对话中,她告诉我她一般通过企业的网站去获取一些关于产品的功能或价格的核心的信息和数据,但是那通常发生在她在听取她同伴提供的产品反馈,并做出了决定之后。

未来,如何保持网站相关性:

网站被消费者们创建

这是扰乱现有的规则的,但是我预测未来最为相关的网站将会是由消费者们连同企业员工们一起创建网站。这种最有效的网站将会同时承载着来自于企业产品员工以及消费者的平衡的视角,即使消费者对于企业产品有一定的质疑。

未经过筛选的消费者感言将会出现

你将不再是在你网站上发表内容的唯一一人,消费者,潜在消费者,以及别的网络社区的成员们将会拥有直接的通道去你的网站上发表内容。当然,一些控制将会被施行来确保这些发布的信息都是真实的或者被审阅过的,但是很明显对于大众来说网络营销将不会是你的网站上唯一的声音。

内容将会同时包含关于你的产品的负面的以及正面的评价

这是个难以下咽的观点,但是你将如何建立最高程度的信任?答案是通过以开放的,真实的,以及透明的姿态去面对市场。通过调查我们知道,最高程度的信任通常被赋予那些“和我一样”的人,一个精明的市场营销者将会允许来自其同行,消费者,以及市场的内容出现在其企业网站上。这些内容不会总是关于一个产品的热赞,事实上它有可能会是一个直接的批评,这样做的原因?去采纳那些反馈意见,同时清楚明白地向公众展示你将会根据它们来提高你的产品或服务的质量。案例分析:戴尔用这个理念来策划的IdeaStrom。

你的网站将会成为一个社区资源

这意味着你将会把你的消费者放在第一位,我这不是开玩笑,而是说真的。这意味着你将提供不仅关于你自己,而且也关于你的竞争对手的分析,这也意味着你将会在你的企业网站上放上你的竞争对手的链接。听上去很疯狂?我在自己是一个网络社区的管理者的时候就曾经这样干过,我为我的消费者们创建了一个维基板块(wiki)去添加我的竞争者们的链接,这样做让我更具相关性。

【企业网站的未来将会是一个包含着观点和事实型信息的具有公信力的信息源头,它的作者将来自于企业和网络社区。结果呢?它将成为一个具有公信力的第一站社区资源,在那里信息的流动将推动企业创造更好的产品和服务】

成果

消费者将会把你的企业网站作为他们获取信息的第一站,网站信任度也会提高,通过这个实时的反馈,你将会制造更好的产品和服务,最为重要的是,你(的企业网站)将会成为一个帮助你更快的满足你的消费者所需的社区资源。

展望

我们将会看到消费者们开始帮助企业去书写他们的企业电子报,企业网站的RSS信息源里加入了行业博客,消费者们通过媒体(音像和影像)来对他们想要得到提高的产品的功能和特性进行评分,排名以及投票。产品员工将在一个实时环境里与消费者直接合作,同时消费者们也将互相支持。



No comments:

Post a Comment